Víte, jak vybrat ideální dovolenou pro seniory?

Jste v důchodu a konečně máte dostatek volného času, proč tedy nevyrazit na dovolenou? Přemýšlíte kam vyjet a hledáte inspiraci? Nebo snad nevíte, jak zvolit nejvhodnější rekreaci? Máme pro vás několik užitečných rad a tipů, které vám volbu seniorské dovolené velmi usnadní.

Záleží na období, destinaci i typu zájezdu

Při plánování dovolené nejen pro seniory je třeba vzít v potaz vhodnost destinace, typ zájezdu a ideální termín pro rekreaci. Zvláště osoby ve vyšším věku by při výběru měly zohlednit svůj zdravotní stav a fyzickou kondici. Vyhnete se tak jak možným zraněním, tak nejrůznějším zdravotním komplikacím.

Kdy a kam? S mořem počkejte do podzimu!

Nedoporučujeme letní dovolenou u moře, vhodnější bývá podniknout zájezd k moři až na podzim, kdy vás vyjde rekreace levněji a počasí je příjemnější. V přímořských destinacích totiž panují snesitelnější teploty, není tak horko. Poklidnou dovolenou si užijete třeba na některých řeckých ostrovech
(např. na Krétě, Ithace, Korfu či Zakynthosu), na Maltě nebo v Chorvatsku. Skvělou dovolenou si užijete i bez povalování na pláži. Za zvážení stojí kupříkladu destinace jako je Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Maďarsko, Slovinsko či Polsko. Avšak i v tuzemsku si lze užít pohodovou i zajímavou rekreaci.

Jaký typ zájezdu je ten pravý? Jak kdy a pro koho.

Výběr vhodného typu zájezdu je velmi individuální záležitostí. Každému vyhovuje něco jiného. Rozhodně zohledněte svůj zdravotní stav a míru pohyblivosti. K účasti na některých rekreacích je totiž nutná určitá úroveň fyzické kondice. Nepatříte-li k nadšencům do sportu nebo máte obtíže s pohybovým aparátem, zvolte spíše poklidný pobytový zájezd.

Pokud patříte k aktivním seniorům, doporučujeme vám především poznávací zájezdy. V případě pobytových zájezdů upřednostněte ty s polopenzí, abyste měli dostatek času a možností dostatečně poznat navštívenou destinaci. Pro zlepšení zdravotního stavu se vyplatí občas vyrazit i na rekondiční pobyt, při kterém si jak odpočinete, tak uděláte něco i pro své zdraví.

 

Spread the love
  • 619
    Shares

Related posts

Leave a Comment