Proč jíst chřest? Blahodárně působí na zdraví!

Zdravá strava nám pomáhá udržet organismus v dobré kondici. Existuje celá řada potravin, které mají našemu tělu prospívají. Jednou z nich je také chřest neboli asparágus. V Česku jde bohužel stále o pozapomenutou zeleninu, která však blahodárně působí na naše zdraví. Je na čase vrátit chřest zpět do našeho jídelníčku. Nevíte, jaké má účinky a jak s ním v kuchyni naložit? Pak jsou vám určeny následující řádky.

Vliv chřestu na zdraví

Asparágus, chřest neboli špárgl je bohatým zdrojem vitaminů a minerálů. Příznivě působí na funkci ledvin a je močopudný. Slouží jako skvělá prevence proti vzniku ledvinových kamínků. Také pomáhá při prevenci revmatismu a dny. Chřest rovněž posiluje kardiovaskulární a imunitní systém, vede ke zrychlení látkové výměny a napomáhá k detoxikaci organismu.

Druhy chřestu

Setkat se můžete se třemi druhy chřestu (zeleným, bílým a fialovým). Zelený chřest je specifický vysokým obsahem vitaminu C a patří k nejpěstovanějším druhům. Bílý asparágus se vyznačuje jemnou chutí a pěstuje se zvláště v Polsku, Francii a Německu. Fialový chřest se pěstuje v části Španělska, Francie a v Řecka. Má nahořklou chuť.

Chřest v kuchyni

Sehnat chřest můžete od konce dubna zhruba do půlky června. Zkonzumovat by se měl nejlépe do dvou dnů po sklizni. Před kulinářskou úpravou je třeba chřest oloupat. Z asparágu lze připravit celou řadu pokrmů. Dokonce si můžete chřestu uvařit čaj. Chcete-li tento nápoj ochutnat, potřebujete posekané chřestové kořeny či výhonky. Stačí je pouze zalít vroucí vodou a nechat 15 minut louhovat a čaj máte hotový. Nejsnáze připravitelným pokrmem je vařený chřest. Stačí svázat oloupané stonky dohromady a vložit je do vroucí osolené vody a chvíli povařte. Doporučuje se přidat do vody trochu citronové šťávy. Při vaření chřestu dejte pozor, aby zůstal křupavý. Vařený asparágus můžete podávat přelitý rozpuštěným máslem, tak ho prý měl nejraději Caesar.

Spread the love
  • 619
    Shares

Related posts

Leave a Comment