Dieta na ovocných a zeleninových šťávách

Získání a udržení si štíhlé linie se v letních měsících stává prioritou mnoha žen. Krásná postava však není jediným důvodem k dietám. Rovněž může být úprava jídelníčku a redukce množství přijímané stravy očistnou kúrou pro váš organismus. Velmi zajímavá je dieta na ovocných a zeleninových šťávách, která má řadu příznivých účinků. Při této dietě se nejen zbavíte přebytečných kilogramů, ale dojde také k detoxikaci organismu, zlepšení stavu pleti nebo třeba snížení LDL cholesterolu. Nevíte, jak s dietou na šťávách začít a co je při ní třeba dodržovat? Máme pro vás pár tipů a rad.

Není šťáva jako šťáva. Která je ta pravá?

Pití šťáv je úzce spojeno s jejich domácí přípravou. Ovoce a zeleninu si vždy odšťavňujete doma. Vyhněte se kupovaným šťávám, které bývají často plné přidaného cukru a konzervantů. Vašemu tělu by to neprospělo. K odšťavnění si vybírejte vždy dostatečně zralé plody bez kazů. Nejlepší výtěžnost mají šnekové odšťavňovače, jejichž schopnosti oceníte zvláště při odšťavňování kořenové zeleniny a tvrdých plodů. Rovněž se šnekové odšťavňovače snáze čistí než jiné druhy. Šťávy z různých surovin lze vzájemně kombinovat, ale nepřislazujte je. Nedoporučuje se ani pasterizace šťáv, protože dojde ke zničení vitaminů. Některé suroviny jsou nejvhodnější v podzimním a zimním období (např. zázvor), protože organismus zahřívají. V parném létě si pro osvěžení dopřejte plody s ochlazujícím efektem (kupříkladu z bobulovin).

Zásady diety

Vašemu tělu postačí týdenní očistná kúra na šťávách. Případně můžete vyzkoušet 21denní dietu. Na pití freshů navykejte tělo postupně. Začněte s 0,5 l šťávy denně a množství pozvolna navyšujte. S přibýváním vypitého množství ubírejte běžně konzumovanou stravu. Maximálně vypijte 2 l šťávy denně. Šťáva by měla být co nejčerstvější. Ideálně by měla být připravena bezprostředně před konzumací, popíjet šťávu z předešlého dne nevadí. Šťávy uchovávejte v chladničce. Ráno se zvláště doporučuje pít šťávy z ovoce, během dne pak zařaďte zeleninové šťávy. Zpočátku počítejte s únavou, možné je i přechodné zhoršení pleti. Postupně se organismus aklimatizuje. Nadměrně se nepřetěžujte přílišnou fyzickou námahou. Šťávu nepijte rychle, ale po troškách. Doporučuje se vypít litr freshe během půl hodiny. Nezapomeňte prokládat pití šťáv s vodou a čajem.

Tipy na šťávy

V ranních hodinách je vhodné si dát např. pomerančovo-karotkovou či jablečnou šťávu. K obědu a ke svačině si dejte šťávu z červené řepy, fresh ze salátové okurky a citronu nebo celerovou či tomatovou šťávu. Existuje celá řada zajímavých a chutných receptů na freshe. Můžete zkoušet i vlastní kombinace. Na večeři si místo šťávy můžete dopřát zeleninový salát.

Spread the love
  • 619
    Shares

Related posts

One Thought to “Dieta na ovocných a zeleninových šťávách”

  1. https://profi-clanky.cz/
    […] Dieta na ovocných a zeleninových šťávách pochází z Český […]

Leave a Comment