Udržet si stávajícího zákazníka je mnohem levnější, než usilovat o získání nového. Podle některých odborníků zhruba pětkrát, jiní tvrdí že až desetkrát. Ale i kdyby byla úspora třeba „jen“ dvojnásobná, vždy se vyplatí s klientem udržovat pevný a oboustranně prospěšný vztah. Ale jak mu vykouzlit úsměv na tváři a dokázat mu, že u konkurence tráva zelenější není? Připravili jsme pro vás několik praktických tipů, díky kterým je utužení vzájemného pouta hračka.
více v článku...
Vylepšete zákaznický servis
Věčně nedostupná zákaznická linka, příliš pomalé reakce na e-maily, mrzutý člověk na podpoře… Všechny tyto (a mnohé další) nešvary mohou pokazit dojem z jinak bezproblémového obchodu. Zaměřte se proto na kvalitu svého zákaznického servisu a vylaďte všechny dílčí procesy k dokonalosti. Pomůže vám i CRM – v databázi podpora vždy spolehlivě vyhledá potřebné informace.
Tip: Pokud zvolíte české eWay-CRM, poslouží vám i jako software pro řízení projektů.
Možná jste to netušili, ale rychlá (a kvalitní) odpověď na dotaz může zákazníka ovlivnit natolik, že se u vás rozhodne utratit. Na čas si nedávejte ani v případě e-mailové komunikace – podaří-li se vám odpovědět do cca 5 – 6 hodin, dotyčný vás vychválí u svých známých a přivede vám nové zákazníky.
Neslibujte nesplnitelné
Na „mazání medu kolem huby“ jsou zákazníci alergičtí. Nesnažte se je proto opít rohlíkem a slibujte jen to, co jste schopni dodržet. Transparentní jednání je jedním ze základních pilířů dlouhodobé spolupráce.
Sleva na příští nákup nebo třeba malá pozornost k objednávce – to jsou věci, které váš rozpočet nepoloží, a zákazníkům naopak udělají radost. Odměny jsou pro nakupující největší motivaci k tomu, aby neměli důvod vyzkoušet, jak to chodí u konkurence.